Third update! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Julian en Lisa Terpstra - WaarBenJij.nu Third update! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Julian en Lisa Terpstra - WaarBenJij.nu

Third update!

Door: Julian en Lisa

Blijf op de hoogte en volg Julian en Lisa

29 Oktober 2014 | Australië, Melbourne

Hi lieve familie en vrienden!

Hier onze laatste update uit Australië. We hebben een super leuke tijd gehad in Australië en volgende week vliegen we naar Nieuw Zeeland.

De laatste weken in Australië hebben we veel gedaan. Na Sydney zijn we door gereden naar de Blue Mountains. Dit is waarschijnlijk een van het bekendste National Parks van Australië en dat is zeker niet voor niks! Het heet de Blue Mountains omdat het door de eucalyptus bomen en regen een blauwe gloed geeft. Dit is moeilijk vast te leggen op foto’s maar als je op een uitkijk punt staat kun je het echt zien. We hebben een wandeling gemaakt over de 1000 stairs en zijn door het regenwoud gereden.

Na de Bleu Mountains zijn we doorgereden naar Jervis Bay. Weer een National park maar totaal anders omdat het aan de kust ligt. Het is een National park met één van de witste stranden van Australië! Ook heeft het veel wilde dieren waar wij af toe toch best een beetje bang voor zijn. Negen van de tien keer komt dat omdat we geen idee hebben wat voor dier het is!...

Na deze twee National parken hebben we vooral veel gereden omdat we naar Phillip Island wilden. Het was een route langs de kust met kleine dorpjes waar we dan verbleven. Lisa wou erg graag naar Phillip Island omdat je daar wilde pinguïns hebt!
We kwamen ‘s middags aan op Phillips Island en de Pinguin Parade was ‘s avonds om 8 uur. Dus eerst even rustig aan gedaan en daarna naar de andere kant van het eiland gereden om de pinguïn parade te zien. De pinguïn parade was erg toeristisch opgezet en jammer genoeg mochten we geen foto's nemen. Desondanks was het super bijzonder om de pinguïns na zonsondergang rond een uur of 8 in groepjes uit de zee te zien springen, om vervolgens naar hun nesten op het platteland te gaan. Het zijn de kleinste pinguïns in de wereld! Ze zijn niet groter dan 33centimeter... Het meest leuke was dat je de pinguïns het best kon zien als je weer terug liep naar de auto. Er was een speciaal afgebakend pad waar de pinguïns langs liepen om hun nest op te zoeken. Het is broed seizoen dus een aantal paren hielden zich ook bezig met het nageslacht en ze kennen geen privacy...;) Als een mannetje nog niet een vrouwtje heeft gaat hij onderweg naar huis met de vrouwtjes kletsen en ze proberen te versieren. Ze noemen het ook wel een pinguin party :)
Voordat we weer naar huis reden moesten we eerst goed onder de auto kijken of er geen pinguïn onder zat.. Dit was gelukkig niet het geval.

Na Phillips Island zijn we doorgereden naar het begin van de Great Ocean Road. We zijn Melbourne gepasseerd omdat we daar later onze mini van moeten
inleveren en we daar vandaan vliegen naar Nieuw Zeeland. We zijn begonnen in Torquey. Een echt surfdorpje waarin alle grote surfmerken een winkel hebben. De dag dat we aankwamen in het dorpje was er een festival gaande hier hebben we lekker in de zon met een biertje gechilled en naar muziek geluisterd. Vanuit dit dorpje zijn we de Great Ocean Road begonnen. Helaas regende het de eerste dag dus hebben we veel in de auto gezeten en doorgereden. Ondanks de regen is het echt het mooiste stuk wat wij hebben gereden in Australië! Je rijdt namelijk letterlijk naast de zee en op de roosten. Super cool met super mooi uitzicht. Langs de weg zijn kleine dorpjes waar we gestopt hebben om rond te kijken en langs de weg heb je allemaal uitkijk punten. O.a Bells beach, Lorne, Apollo Bay. De tweede dag zijn we doorgereden naar het einde van de Great Ocean Road. Onderweg hebben we natuurlijk de beroemde Twelfe Apostels gezien. (Twaalf rotsen die in de zee staan) Super mooi om te zien maar wel erg koud door de wind en zijn we weer bij de uitkijkpunten en de dorpjes gestopt zoals: Loch Ard Gorge, Port Campbell, Warrnambool.

Omdat we tijd genoeg hadden, hebben we besloten om door te rijden naar Adelaide. We konden het niet in 1keer rijden dus we hebben een tussenstop gehad in Meningie. Waar we een mooie camping aan het meer hadden. In Adelaide zijn we twee nachten gebleven. We verbleven in een hostel waar we de eerste dag gratis fietsen konden huren. Dit hebben we natuurlijk gelijk de eerste dag gedaan en heerlijk door de stad, botanic garden en langs de rivier gefietst. Wel was het alleen een beetje jammer dat we een helm moesten dragen omdat dat het volgens de wet moet. ‘s Avonds zijn we met een groepjes uit het hostel naar de bars gegaan wat zeker gezellig was. De tweede dag hebben we door het centrum gewandeld en gechilld in het hostel en met een paar mensen uit het hostel wederom naar de bars gegaan.

Na Adelaide zijn we weer terug gegaan richting Melbourne. De eerste stop hebben we gedaan in het National park The Gramphiams. Een mooi National park met heaps off Kangeroes! We vonden de Great Ocean Road zo mooi dat we hebben besloten om die nogmaals te rijden. Dit keer was het ook eens stuk mooier weer en hebben we de Twelfe Apostels bij zonsondergang gezien. In Torquy hebben we de camper schoongemaakt en onze tas ingepakt voor Melbourne. ‘s Avonds hebben we met vrienden in het hostel heerlijk lasagne gegeten zodat we met een goed gevuld buikje goed konden slapen om de volgende dag naar Melbourne te rijden.

Na 6 weken kamperen in onze minivan moesten we onze auto vrijdag inleveren in Melbourne. De dag van te voren hebben we de auto opgeruimd, een hele klus omdat we veel rotzooi hadden verzameld;) Eerst langs het hostel gereden, wat natuurlijk mooi in het centrum ligt, onze spullen gedropt en toen naar buitenwijk van Melbourne. Het hostel waar we nu verblijven is gezellig maar niet het schoonst helaas. ;) Vrijdagmiddag zijn we meteen de stad in gelopen, richting centrum. Hadden we toch wel gemist om in een stad te zijn met zo veel mensen! Melbourne is een moderne stad met veel street art zowel sculptures als graffiti maar ook moderne architectuur. Er zijn heel veel leuke cafeetjes, barretjes, en straatjes met kleine boutique winkels.

Zaterdag hebben we door het centrum gelopen en er waren heel veel dingen gaande zoals Indies festival, oktoberfest en verschillende congressen. We hebben leuk door de stad gelopen, straat artiesten bekeken en de gratis tram genomen naar Dockland die in een city circle rijdt. ‘s Avonds hebben we wat gedronken in de bar van het hostel en ook de stad in geweest naar een historische bar met live muziek. Erg leuk en gezellig tussen de locals! De andere dagen hebben we verschillende dingen gezien. Zoals een buitenwijk van Melbourne, St Kilda. Erg leuk en gezellig met veel cafeetjes en barretjes. Deze wijk van Melbourne ligt aan de Bay en heb je dus een groot strand en boulevard, een lekkere zomerse vibe! :) Voor de rest hebben rondgelopen op Federations square met verschillende musea, o.a. Australia Centre of the Moving Image and Victorian Art museum. Langs de rivier gelopen op Southbank, en koffie gedronken in de leuke cafeetjes.

Voor ons is Melbourne echt de leukste stad tot nu toe in Australië! Dit komt door de sfeer, de mensen, de leuke cafés en de street art. Donderdag vliegen we maar New Zealand en zal daar ons volgende avontuur beginnen waar we ontzettend veel zin in hebben!

Tot snel.
Cheers!
Julian en Lisa.

• 29 Oktober 2014 - 14:45

Shannon:

Jaaa wat een leuk verhaal weer! Mooie laatste weken zo in Aus.
    Lies, wat een walhalla voor je, die pinguin winkel :D haha!
    Super mooie omgeving daar zeg.
    Ben heul benieuwd naar t verslag van Nieuw Zeeland :)

Xxxx

P.s.
    Leuke parka lies ;)

• 29 Oktober 2014 - 17:28

Margo:

Lieverds!!
    Wat een mooie avonturen en belevenissen!
    En die wilde dieren zie het helemaal voor me! Tjappies ook .. Haha!
    Super gaaf die pinguïns, echt iets voor jou Lisa!
    Heel veel plezier in New Zealand!
    Dikke kus je zus!

• 29 Oktober 2014 - 17:46

Myelle:

Hoi lieve zussen,

Wat een mooie foto's en wat een heerlijk verhaal om te lezen. Ik krijg zo ook echt zin in een vakantie!
    Leuk dat die minivan zo goed bevallen is. Leuke foto waar je aan het koken bent, Lisa.

Heel veel plezier in Nieuw Zeeland!

Kussss

• 29 Oktober 2014 - 18:49

Petra:

Dag lieverds,

Wat een mooi verhaal om te lezen en wat een prachtige natuur daar in Australië.
    Waarachtig 2 "willempies" op de fiets! Staat goed hoor!!!
    Goede reis naar Nieuw Zeeland en daar zal het vast ook genieten zijn!
    Lees en bekijk het graag weer!

100 kusjes.
    Petra.

• 29 Oktober 2014 - 21:54

Magda Nijhof-Vermeeren:

Hi Lisa en Julian,

Wauw... te gekke reizen maken jullie. Hartstikke leuk, spannend,fantastisch en super om zoveel te beleven.
    Cool om met leuke vrienden naar stranden te gaan en naar leuke bars. Jullie genieten volop zo te zien, goed zo! Mooie foto's en leuke verslagen hebben jullie gemaakt. Nog een fijne reis naar Nieuw Zeeland.

Lieve groetjes,
    Magda en Willem

• 29 Oktober 2014 - 22:44

Mikal:

Goedemorgen!
    Leuk verhaal, ik kan me heel veel inbeelden.
    Heel veel plezier komende tijd, maar ik twijfel er niet aan dat dat niet zal gebeuren!

Groetjess

• 30 Oktober 2014 - 15:19

José :

Vele bekende namen/steden en gebieden om te lezen! Sounds good!!!
    For the rest of the trip, have fun, take care and enjoy!!
    Liefs